Les imatges, textos i vídeos d'aquest blog són propietat del seu autor.
Si algú en volgués alguna/es mes les pot demanar escribint un comentari i els hi enviaré en format original i amb resolución de millor qualitat.

divendres, 26 de desembre del 2008

Oca de galta blanca (Branta leucopsis), observada al riu Llobregat entre el 4/12/2005 i el 8/1/2006

Tot i que es tracta d'una observació antiga, trobo que val la pena fer una petita crònica d'aquesta espècie poc freqüent a Catalunya i que en una ocasió va ser observada al riu Llobregat a l'alçada de Sant Andreu de la Barca.

El 4 de gener de 2005 vaig sortir a observar ocells al riu Llobregat seguint l'itinerari que faig normalment. M'aturo a observar uns corbs marins grossos que restaven aturats en una resclosa, i a la seva dreta una estranya au netejant-se el plomatge, que a primera vista em va semblar, efectivament, una oca, però estava d'esquena i només podía distingir el gris del dors i el blanc de la popa, de sobte, quan va aixecar el cap, la vaig poder identificar com a una oca de galta blanca (Branta leucopsis). En aquell moment no vaig poder fer-li fotografíes, però vaig fer un dibuix de l'individu i després vaig enviar les dades al CAC.

L'individu es va anar seguint díes posteriors, fins al punt de probar d'acostar-m'hi per esbrinar el seu comportament i saber si es tractava d'un exemplar escapat de captivitat o salvatge. Aquell dia s'alimentaba amb ànecs collverds (dels quals no s'allunyava gaire) i li faig fer fotos. Vaig baixar cap a la riba i l'oca va romandre força atabalada a l'altre costat, i emitint el seu reclam, fins que va marxar volant, fet que va posar de manifest que es tractava d'un ocell salvatge. En díes posteriors l'individu es desplaçaba a la recerca d'aliment varis centenars de metres riu amunt i riu avall, apareixent en diversos punts.

El 8 de gener del 2006 va ser observada per última vegada al riu prop dels horts de Can Albereda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada